مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 14:272023-06-07اقتصادي

نهال کاری 100 هکتاری در بیابان های شورقاضی تجربه ای موفق در شرق پایتخت


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از روند خوب نهال کاری 100 هکتاری در بیابان های شورقاضی ایوانکی و در نزدیکی شرق پایتخت خبر داد.

- محمد معین از پیشرفت 70 درصدی عملیات اجرایی نهال کاری، مراقبت و آبیاری در 100 هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان گرمسار در راستای اجرای طرح های مدیریت مناطق بیابانی در بخش ایوانکی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از بیابان زایی و انتشار ریزگردها مهم ترین هدف اجرای طرح های نهالکاری در مناطق بیابانی است تصریح کرد: اجرای اینگونه پروژه ها به ویژه در کانون های درجه یک فرسایش بادی شهرستان هر ساله طبق طرح مصوب و با تخصیص اعتبارات استانی و ملی در حال اجراست.

معین افزود: این پروژه در منطقه شورقاضی ایوانکی و در سطح 100 هکتاری با کاشت نهال های بیابانی تاغ وآتریپلکس با تخصیص6 میلیارد و نهصد میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در حال اجرا است که تا کنون با اجرای عملیات حفر چاله، کاشت نهال و اجرای دو نوبت آبیاری 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان خردادماه به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه همه ساله پیشروی بیابان باعث بروز خسارات سنگین به زیرساخت های روستایی مناطق نزدیک بیابان ها می شود، تصریح کرد: انجام این نهال کاری در راستای همین امر صورت گرفت تا با کاشت گونه های مناسب هر منطقه بتوانیم ضمن پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهال کاری 100 هکتاری در بیابان های شورقاضی تجربه ای موفق در شرق پایتخت

نهال کاری 100 هکتاری در بیابان های شورقاضی تجربه ای موفق در شرق پایتخت