مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 15:102023-06-17اقتصادي

«بازار ملایر» تعیین حریم می شود


مسؤول ثبت و حریم و بافت های تاریخی استان همدان وضعیت مرمت، کاوش و ثبت آثار تاریخی این استان را تشریح کرد و از تعیین حریم «بازار ملایر» خبر داد.

- مسؤول ثبت و حریم و بافت های تاریخی استان همدان وضعیت مرمت، کاوش و ثبت آثار تاریخی این استان را تشریح کرد و از تعیین حریم بازار ملایر خبر داد.

َخدیجه ملامیرزایی درباره وضعیت ثبت آثار تاریخی همدان در سال 1402 به ایسنا گفت: ما هر سال برای ثبت آثار، شاخص های داریم که در حوزه میراث منقول بین 5 تا 7 اثر است، بنابراین موظفیم طبق این شاخص آثاری را هر سال برای ثبت ارائه دهیم که خوشبختانه هر سال بیشتر آن ها ثبت می شود.

امسال نیز دستکند وسمق در شهرستان درگزین و دستکند دهبُنه شهرستان تویسرکان در دستور کار ثبت استان همدان هستند.

در کنار آن یکی دو حمام قدیمی در شهرستان نهاوند و یکی دو خانه تاریخی مدنظر داریم که به واسطه این که مالک خصوصی دارند، نمی توانیم فعلا اسامی آن ها را مطرح کنیم تا فرآیند حقوقی آن انجام شود و ثبت آن به مالک ابلاغ شود.

مسؤول ثبت و حریم و بافت های تاریخی استان همدان بیان کرد: خوشبختانه در دو سه سال گذشته یک پایش کلی در استان همدان انجام دادیم و بر اساس آن توانستیم حداقل 90 تا 95 درصد بناها و آثار مهم را شناسایی کنیم و فعلا آن ها را در فهرست اولیه ثبت و ضبط کردیم که در مراحل بعدی با ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بازار ملایر» تعیین حریم می شود

«بازار ملایر» تعیین حریم می شود