مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 10:352023-06-07دانش

پژوهش عبای دشتی برای ثبت جهانی باید تکمیل شود


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: دانشگاه آزاد خورموج پژوهش اولیه ثبت عبای دشتی را انجام داده است و اکنون باید این پژوهش تکمیل و به وزارتخانه تحویل داده شود.

- ایسنا/بوشهر معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: دانشگاه آزاد خورموج پژوهش اولیه ثبت عبای دشتی را انجام داده است و اکنون باید این پژوهش تکمیل و به وزارتخانه تحویل داده شود.

خلیل رازه چهارشنبه 17 خرداد در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته نمایندگان یونسکو به منظور ثبت جهانی عبای دشتی در روستای بحیری این شهرستان حضور یافتند و از کارگاه عبابافی این روستا بازدید کردند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر زمان ثبت عبای دشتی عنوان کرد: ثبت این اثر بر عهده ما نیست و یونسکو مسئولیت آن را برعهده دارد.

این ثبت قرار بود در سال 2021 و در روسیه انجام بگیرد اما با وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین پیش بینی می شود جلسه ثبت جهانی عبا دشتی در اتریش انجام شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر یادآور شد: دانشگاه آزاد خورموج پژوهش اولیه ثبت عبای دشتی را انجام داده است و اکنون به منظور تسریع در انجام تصمیم گیری برای ثبت جهانی عبای دشتی باید این پژوهش تکمیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش عبای دشتی برای ثبت جهانی باید تکمیل شود

پژوهش عبای دشتی برای ثبت جهانی باید تکمیل شود