مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 12:402023-06-15سياسي

نشست مقامات تاجیکستان و قرقیزستان با موضوع آب و رفع تنش مرزی


دور جدید نشست کارگروه ویژه تاجیکستان و قرقیزستان به ریاست استانداران سغد و باتکن دو کشور به میزبانی طرف تاجیک برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دور جدید نشست گروه کاری تاجیکستان و قرقیزستان به ریاست رجب بای احمدزاده استاندار منطقه سغد تاجیکستان و عبدالحریم علیمبایف نماینده تام الختیار رییس جمهور و استاندار باتکن قرقیزستان برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی طرف تاجیکی و در شهر گلستان استان سغد تاجیکستان برگزار شد، رجبعلی رحمانعلی و اورالبیک شارشی اف فرماندهان نیروهای مرزی، روسای نهادهای انتظامی و امنیتی نواحی مرزی مناطق دو کشور، حضور داشتند.

طی دیدار دوجانبه، استانداران سغد تاجیکستان و باتکن قرقیزستان از فعالیت گروه کاری ابراز رضایت و تاکید کردند که دو طرف در حال حل مشکلات موجود از طریق دیپلماسی و اجرای اقدامات لازم برای تامین امنیت ساکنان مناطق مرزی و تقویت روابط حسن همجواری هستند.

در جریان دیدار رجبعلی رحمانعلی و اورالبیک شارشی اف فرماندهان نیروهای مرزبانی تاجیکستان و قرقیزستان تشریح مسائل بین ساکنان مناطق مرزی و جلوگیری از استفاده از هرگونه سلاح بررسی شد و در مورد ادامه مذاکرات و حل و فصل مسائل آتی از طریق مذاکره تبادل نظر صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست مقامات تاجیکستان و قرقیزستان با موضوع آب و رفع تنش مرزی

نشست مقامات تاجیکستان و قرقیزستان با موضوع آب و رفع تنش مرزی