مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 16:022023-06-17سياسي

مبنای قانونی شورای عالی سران قوا چیست؟


تغییرات اخیر در ساختار شورای عالی سران قوا و تلاش برای ایجاد یک دبیرخانه منسجم برای آن، سوالاتی در خصوص وظایف، اختیارات، مبنای قانونی این شورا و نسبتش با قانون اساسی و سایر نهادهای کشور خصوصا مجلس شورای اسلامی را ایجاد کرده است.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: تغییرات اخیر در ساختار شورای عالی سران قوا و تلاش برای ایجاد یک دبیرخانه منسجم برای آن، سوالاتی در خصوص وظایف، اختیارات، مبنای قانونی این شورا و نسبتش با قانون اساسی و سایر نهادهای  کشور خصوصا مجلس شورای اسلامی را ایجاد کرده است.

در ابتدا باید گفته شود که شورای عالی سران قوا نهادی فرا قوه ای است که با نظر مقام معظم رهبری با ریاست مقامات عالی سه قوه و هماهنگی رییس جمهور تشکیل می شود.

برهمین  اساس دوم خردادماه سال 1397 و پس از خروج آمریکا از برجام و شروع موج جدید تحریم های آمریکا، رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام، فرمودند: دشمن ما اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانه داری؛ [اتاق] جنگ علیه ما به جای وزارت دفاع، وزارت خزانه داری آنها است، به شکل فعال هم مشغولند .

من عرض می کنم اینجا هم بایست ستاد مقابله با شرارتِ این دشمن در مجموعه ی اقتصادی تشکیل بشود؛ وزارت خارجه باید پشتیبانی کند، باید به صورت همراه کمک کند، لکن بایست در مرکز اقتصادی دولت این ستاد تشکیل بشود و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبنای قانونی شورای عالی سران قوا چیست؟

مبنای قانونی شورای عالی سران قوا چیست؟