مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 08:352023-06-18پزشكي

ملزومات استفاده از بازی های رایانه ‎ای برای کودکان چیست؟


یک کارشناس بازی های رایانه ای در چهارمحال وبختیاری گفت: آموزش اولیاء و مربیان در مدارس برای شناخت فضای دیجیتال در صدر اولویت هاست تا با آموزش کافی بتوانند استفاده درست از بازی های دیجیتالی را به فرزندان خود منتقل کنند.

- امید امیدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه استفاده از سرگرمی های دیجیتالی اجتناب ناپذیر است و فضای فعلی حرکت به سمت عصر فناوری است، اظهارکرد: به طور معمول کودکان از تجربه کم زندگی برخوردار هستند و تمایل دارند هیجانات و شادی هایی که بسیار سریع به بدن و روح و روان می رسند را تجربه کنند.

وی به دلایل گرایش کودکان و نوجوانان به بازی های رایانه ای و تمایل اندک آنان به بازی های دسته جمعی حضوری اشاره و عنوان کرد: شیوع و همه گیری ویروس کرونا در کنار تعطیلی مدارس نخستین عامل گرایش کودکان به فضای دیجیتال بود.

امیدی تصریح کرد: هورمون شادی (دوپامین) در واقع جایزه بدن به صاحبش است و این هورمون به نوعی مشوق بدن بوده که اگر شخص فعالیت مثبتی انجام می دهد در بدن ترشح می شود، حال بازی های رایانه ای باتوجه به جذابیت هایی که در آن ها نقش بسته است، بدون هیچ زحمتی برای شخص هورمون دوپامین تولید می کند.

وی ادامه داد: برای مثال در بازی های جنگی شخص با نابودکردن دشمن و مواضعش، احساس خوشایندی به او دست می دهد که همین احساس، از ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملزومات استفاده از بازی های رایانه ‎ای برای کودکان چیست؟

ملزومات استفاده از بازی های رایانه ‎ای برای کودکان چیست؟