مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 16:302023-06-04بين الملل

رمزگشایی از دلیل عدم تمایل بن سلمان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی


ولیعهد عربستان علاقه ای به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در زمان حکمرانی رییس جمهور کنونی آمریکا ندارد، به همین دلیل با بیان شروط سخت به دنبال ایجاد وضعیت بن بست تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکاست.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها-راهبرد معاصر نوشت: تیم سیاست خارجی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با نزدیک شدن به هنگامه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024، همچون دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق این کشور به دنبال کسب دستاوردی قابل توجه در منطقه غرب آسیاست.

  پس از ناامیدی رابرت مالی از بازگشت آمریکا به برجام یا انعقاد توافق جدید هسته ای با ایران، ازسرگیری روابط ایران و پادشاهی عربستان با میانجی گری پکن، اعلام آتش بس بلندمدت در یمن و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و نیز روند انتقادات از سیاست های کاخ سفید در منطقه غرب آسیا سیر صعودی گرفت.

  در چنین شرایطی مقام های ارشد آمریکا همچون ویلیام برنز، جیک سالیوان و لیندسی گراهام با سفر به ریاض و دیدار با ولیعهد سعودی خواهان به حرکت درآمدن مجدد قطار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به صلح ابراهیم هستند.

در سوی مقابل، ولیعهد عربستان با تأکید بر سیاست موازنه مثبت شرط پیوستن به روندعادی سازی با تل آویو را دریافت امتیازات راهبردی همچون اجرایی شدن توافق نظامی با د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزگشایی از دلیل عدم تمایل بن سلمان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

رمزگشایی از دلیل عدم تمایل بن سلمان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی