مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 12:362023-06-15سياسي

افزایش 4 برابری تعاملات تجاری ایران با کشورهای آمریکای لاتین


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، علی بهادری جهرمی ظهر امروز 25 خردادماه در حاشیه همایش ملی روایت پیشرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم از ابتدا پیگیری متوازن سیاست خارجی با نگاه همه ظرفیت های جهانی در همه نقاط جهان بوده است.

وی بیان داشت: برخی نگاه ها در بعضی از کشورها ادواری بوده که حوزه سیاست خارجی را محدود به کشورهای خاص و محدودی می کنند و این هرگز نگاه دولت سیزدهم نبوده است.

دبیر هیات دولت تصریح کرد:  طبیعی است کشورهایی که شرکای مطمئن و پایدار دیرینه ای برای ایران بوده اند ،شرکای قابل اعتمادتری به ویژه در حوزه همکاری ها و همراهی های اقتصادی هستند.

بهادری جهرمی افزود: دولت سیزدهم نگاهش در دیپلماسی، نگاه دیپلماسی همسایگی است، زیرا دیرینه بلندمدتی از همکاری ها و روابط دیپلماتیک در حوزه های اقتصادی و غیراقتصادی با مسیر همسایگان در نقاط مختلف مرزی به ویژه 15 کشور همسایه داشته است.

وی ابراز داشت:  نگاه این دولت زنده کردن و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری و سایر مسیرهای دیپلماتیک با نگاه به سنت های ایران اسلامی است.

 بهادری جهرمی در پاسخ به سؤوال یک خبرنگار خار جی درباره آینده ایران و عادی سازی روابط ایران و عربستان و بازگشایی سفارت عربستان در ایران طی هفته آینده گفت: یکی از نکات و نتایج دیپلماسی و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 4 برابری تعاملات تجاری ایران با کشورهای آمریکای لاتین

افزایش 4 برابری تعاملات تجاری ایران با کشورهای آمریکای لاتین