مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 23:102023-06-15بين الملل

خطر فرونشست زمین جدی است/تهدید از مزرعه تا راه و ساختمان


رییس گروه مطالعات آبهای زیرزمینی شرکت آب منطقه ای استان یزد گفت: خطر فرونشست زمین در یزد بسیار جدی است و فروچاله های به قطر 80 متر در مناطق مختلف این استان ایجاد شده است.

- محمدعلی فهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رکورد هراس آور فرونشست زمین در برخی مناطق کشورمان تا 100 برابر بیشتر از استانداردهای جهانی و وضعیت بحرانی در بسیاری از استانها، اظهار داشت: متاسفانه خطر فرونشست زمین و بروز فروچاله ها نه تنها هر ساله به تاسیسات زیربنایی استان یزد خسارات سنگینی را تحمیل می کند که حتی تا چند صد متری خانه مردم برخی مناطق در استان رسیده و علاوه بر تلفات مالی، یک تهدید جانی به شمار می رود.

وی از فرونشست زمین به عنوان یکی از پیامدهای منفی برداشت بی رویه آب های زیرزمینی یاد کرد و گفت: در مناطقی که میزان برداشت از سفره های آب زیرزمینی بیش از میزان آب ورودی ناشی از بارش ها به آن هاست، سطح آب زیرزمینی دچار افت مستمر شده و هر سال پایین تر می رود و اگر این روند با کاهش برداشت از سفره ها متوقف نشود، با گذشت زمان پدیده فرونشست زمین در سفره های دارای افت مداوم به وقوع می پیوندد.

وی با بیان اینکه نشست یا فرونشست زمین، پدیده ای است که در اثر خالی شدن آب لایه های زیرین زمین و در نتیجه پوکی خاک و فشار ناشی از وزن طبقات بالایی رخ می دهد، گفت: این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر فرونشست زمین جدی است/تهدید از مزرعه تا راه و ساختمان

خطر فرونشست زمین جدی است/تهدید از مزرعه تا راه و ساختمان