مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 09:552023-06-02دانش

کشف دو سیاره فراخورشیدی در آخرین نفس های «کپلر»


گروهی از ستاره شناسان از کشف دو سیاره فراخورشیدی به اندازه سیاره نپتون در آخرین داده های «تلسکوپ فضایی کپلر» خبر داده اند.

- گروهی از ستاره شناسان از کشف دو سیاره فراخورشیدی به اندازه سیاره نپتون در آخرین داده های تلسکوپ فضایی کپلر خبر داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، تلسکوپ فضایی کپلر (Kepler space telescope) ناسا که نزدیک به پنج سال پیش، چشم قدرتمند خود را بست، حتی در حالی که نفس های آخر خود را می کشید، به یافتن سیاره های فراخورشیدی ادامه داد.

گروهی از اخترفیزیک دانان و ستاره شناسان که آخرین داده های ارسال شده توسط کپلر را بررسی می کنند، می گویند دو سیاره جدید و یک سیاره احتمالی را پیدا کرده اند که از نزدیک به دور سه ستاره کم نور در فاصله حدود 400 سال نوری از زمین می چرخد.

این نمونه ها تاکنون، تنها سیاره های فراخورشیدی هستند که در مجموعه داده های نهایی تلسکوپ کشف شده اند و همین امر، آنها را به آخرین سیاره هایی تبدیل می کند که کپلر درست پیش از تمام شدن سوخت خود و پایان عمرش در اواخر سال 2018، نگاهی اجمالی به آنها انداخت.

الیزه اینچا (Elyse Incha)، از پژوهشگران دانشگاه ویسکانسین-مدیسن (UW–Madison) و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این سیاره ها، نمونه های نسبتا متوسطی در طرح بزرگ رصدهای کپلر هستند، اما آنها از این جهت هیجان انگیز به شمار می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف دو سیاره فراخورشیدی در آخرین نفس های «کپلر»

کشف دو سیاره فراخورشیدی در آخرین نفس های «کپلر»