مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 02:052023-06-12اقتصادي

کشت سیب زمینی در 20 هزار هکتار از مزارع کشاورزی اردبیل


مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نزدیک 20 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان اردبیل به زیر کشت سیب زمینی رفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان اردبیل، غفور آقایی با اشاره به میزان سطح کشت سیب زمینی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به ابلاغ  حدود 22 هزار هکتار برای کشت سیب زمینی طبق الگوی کشت سال جاری  بر اساس برنامه ابلاغی حدود 20 هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان به زیر کشت سیب زمینی پاییزه رفته است.

وی افزود: طبق پیش بینی های انجام یافته در صورت تحقق این میزان سطح زیر کشت بالغ بر حدود800 هزارتن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: مراقبت های زراعی مزارع سیب زمینی شامل مبارزه با آفات، بیماری ها  و علف های هرز و هم چنین تغذیه به موقع مزارع توسط کودهای شیمیایی و ریزمغذی و کودهای آلی انجام می شود.

و بایستی توسط کارشناسان مراکز رصد و پایش و توصیه فنی به کشاورزان اقدام گردد.

آقایی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری سفیدک دروغی یا فیتوفترا با توجه شرایط آب و هوایی و بالا بودن رطوبت نسبی و مستعد بودن شرایط برای توسعه این بیماری  لزوم مبارزه با قارچ کش های موثر مثل اکیوشن پرو و سایر سموم موثر بخصوص در ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت سیب زمینی در 20 هزار هکتار از مزارع کشاورزی اردبیل

کشت سیب زمینی در 20 هزار هکتار از مزارع کشاورزی اردبیل