مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 09:202023-06-12اقتصادي

ثروتی طبیعی که باید توجیه اقتصادی برای آن تعریف کرد


توجیه اقتصادی و توجه به بازار فروش همان امری است که نیاز مبرم این روزها برای کشت گیاهان دارویی است؛ ثروتی که در خرسان جنوبی وچود داارد اما شاید ارزآوری لازم را ندارد.

- ایسنا/خراسان جنوبی توجیه اقتصادی و توجه به بازار فروش همان امری است که نیاز مبرم این روزها برای کشت گیاهان دارویی است؛ ثروتی که در خرسان جنوبی وچود داارد اما شاید ارزآوری لازم را ندارد.

بی نظیر است و تنها در این کویر جای رویش دارد؛ در منطقه بکر کویری سبز می شود، اما شاید آن چنان که باید از آن استفاده اقتصادی نشده است؛ تنها محل درآمد اندکی برای بهره برداران محلی است؛ بی هیچ ارزآوری خاصی.

خراسان جنوبی با بیش از 1300 نوع گیاه دارویی شناسایی شده جز پنجمین استان کشور در این حوزه است که می تواند ارزآوری خوبی در این زمینه داشته باشد.

توجه به بحث های علمی و فنی در کاشت این گیاهان و همچنین تلاش برای فرآوری آن می تواند در راستای توجه به این سرمایه طبیعی کمک کننده باشد.

رمضانی، رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تنوع آب و هوایی زیاد در ایران توان بسیار خوبی را برای وارد شدن به بازار تجارت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به وجود آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثروتی طبیعی که باید توجیه اقتصادی برای آن تعریف کرد

ثروتی طبیعی که باید توجیه اقتصادی برای آن تعریف کرد