مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 09:102023-05-29اقتصادي

همه چیز درباره ابرشهر 500 میلیارد دلاری عربستان + فیلم


«نئوم»، کلاشهر آینده نگر عربستان سعودی که وسعتی دو برابر کشور لبنان دارد به تدریج برای پذیرایی از نخستین مسافران خود آماده می شود.

- نئوم ، کلاشهر آینده نگر عربستان سعودی که وسعتی دو برابر کشور لبنان دارد به تدریج برای پذیرایی از نخستین مسافران خود آماده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروژه نئوم برای نخستین بار توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در سال 2017 مطرح شد؛ مقصد جدید گردشگری که در ساحل دریای سرخ عربستان در حال ساخت است و بخشی از چشم انداز 2030 عربستان سعودی با هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور و کاهش وابستگی به نفت است.

نئوم با وسعت حدود 26هزار و 500 کیلومتر مربع، بیش از دو برابر لبنان وسعت دارد و قرار است میزبان شهرهای هوشمند، بنادر تجاری، استراحتگاه های مجلل، مراکز تحقیقاتی، مکان های ورزشی و تفریحی و جاذبه های گردشگری باشد.

هرچند که برخی این پروژه عربستان را جاه طلبانه و بلندپردازنه دانسته اند، اما عربستان با تبلیغات گسترده و پرهزینه ای که روی پروژه نئوم دارد، آن را واقعی اعلام کرده است.

نئوم دقیقا کجاست؟ براساس آنچه در رسانه های عربستان سعودی تا کنون منتشر شده است، نئوم در شمال غربی عربستان سعودی واقع شده است و مساحتی در حدود 26هزار و 500 کیلومتر مربع را در بر می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره ابرشهر 500 میلیارد دلاری عربستان + فیلم

همه چیز درباره ابرشهر 500 میلیارد دلاری عربستان + فیلم