مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 18:152023-05-28بين الملل

مدیریت انتخابات به سبک رجب طیب اردوغان


برخی تحلیلگران می گویند که نتایج دور اول منعکس کننده جذابیت پایدار سیاست های پوپولیستی و ریشه های اسلامگرای اردوغان به ویژه برای مناطق روستایی ترکیه است که بسیار بیشتر از بزرگترین شهرهای کشور به حزب عدالت و توسعه وفادار مانده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از پولیتیکو، مردم ترکیه روز یکشنبه ( امروز) در حالی برای شرکت در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پای صندوق های رای رفتند که تمام نشانه ها حاکی از آن است که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور از موقعیت خوبی برای تمدید قدرت خود برخوردار است.

رقابت نهایی میان او و کمال قلیچداراوغلو، رهبر ائتلاف مخالفان بود که در دور نخست این انتخابات در 14 ماه مه، از پیش بینی های نظرسنجی ها ضعیف تر عمل کرده بود.

اردوغان، که از سال 2003 ابتدا به عنوان نخست وزیر و سپس به عنوان رییس دولت خدمت کرده در رقابتی که به شدت قطبی شده و در سایه ویرانی های ناشی از زلزله عظیم ترکیه در فوریه انجام شد ، دست برتر را در اختیار دارد.

سونر چاگاپتای، مدیر برنامه تحقیقاتی ترکیه در موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک به پولیتیکو می گوید: مزیت های ریاست جمهوری اردوغان به او اجازه داد تا در دور اول پیش بیفتد و همین مزیت ها به او کمک می کند تا به خط پایان برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت انتخابات به سبک رجب طیب اردوغان

مدیریت انتخابات به سبک رجب طیب اردوغان