مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 10:102023-06-06اجتماعي

کشف چند گور باستانی در هنگام خاکبرداری در رودبار


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از کشف چند گور باستانی در هنگام خاکبرداری در رودبار خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ولی جهانی افزود: در پی خاکبرداری به منظور احداث واحد مسکونی در داخل شهر رودبار چند گور باستانی کشف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با بررسی وضعیت گورها و شیوه های متنوع تدفین و نوع قرارگیری هر یک از آنها به نظر می رسد قدمت گورها به اوایل اسلام یا حتی به پیش از اسلام بازگردد.

وی سازه گورها را متشکل از سنگ و ملاط گل عنوان کرد و گفت: روی آن با تخته سنگ های یک تکه یا دو تکه پوشش داده شده و از معادن اطراف شهر استفاده شده است.

جهانی وجود محوطه ها و گورستان های اسلامی، تاریخی و پیش تاریخی در شهرستان رودبار را قابل توجه و متنوع دانست و یکی از عوامل مهم آن را سپیدرود و رودهای کوچک و بزرگی دانست که در سطح شهرستان جاری بوده و مکان مناسبی را برای سکونت فراهم آورده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان هر گونه اظهار نظر قطعی در خصوص گورهای مکشوفه را به اخذ مجوز و کاوش های باستان شناسی منوط دانست و اضافه کرد: به زودی با اخذ مجوز کاوش از پژوهشگاه میراث فرهنگی و استقرار هیأت، نسبت به کاوش های باستان شناسی اقدام و نتایج حاصل از آن به سمع و نظر مردم و علاقمندان به حوزه میر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف چند گور باستانی در هنگام خاکبرداری در رودبار

کشف چند گور باستانی در هنگام خاکبرداری در رودبار