مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 12:102023-06-03اقتصادي

برای کد رهگیری اجاره نامه پول ندهید


بازرس اتحادیه مشاورین املاک کرج گفت: دریافت کد رهگیری برای قراردادهای اجاره بین مالک و مستأجر هیچ هزینه ای ندارد و نیازی نیست علاوه بر هزینه کمیسیون، - ایسنا/البرز بازرس اتحادیه مشاورین املاک کرج گفت: دریافت کد رهگیری برای قراردادهای اجاره بین مالک و مستأجر هیچ هزینه ای ندارد و نیازی نیست علاوه بر هزینه کمیسیون، مبلغ دیگری پرداخت شود.

محمد مهرزاد در گفت و گو با ایسنا، خاطرنشان کرد: سابقاً وقتی کد رهگیری در سامانه مرکزی املاک و مستغلات ثبت می شد مبلغی بابت این کد واریز می شد اما از زمانی که این سامانه در اختیار وزارت راه و شهر سازی قرار گرفته برای انجام معامله بین مستأجر و مؤجری که توافق دارند، دریافت کد رهگیری هزینه ای ندارد.

مهرزاد افزود: البته توجه داشته باشید در مراجعه طرفین به مشاورین املاک، کمسیون همچنان برقرار و این با مبلغ کد رهگیری متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره، گفت: مزیت این سامانه علاوه بر رصد بازار مسکن این است که طرفینی که توافق دارند دیگر مبلغ کمسیون را به املاک پرداخت نمی کنند چون مراجعه ای به املاک ندارند.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر با دو مجموعه کد رهگیری مواجه هستیم؛ یکی مؤجر و مستأجر حقیقی که بر مبنای سند شش دانگ و توافق اقدام به اخذ کد رهگیری می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای کد رهگیری اجاره نامه پول ندهید

برای کد رهگیری اجاره نامه پول ندهید