مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 12:202023-05-31سياسي

صنعت خودروی کشور رانتی است


رییس مجلس صنعت خودرو را نمونه اقتصاد رانتی دانست و گفت: اکنون قطعه ساز، کارخانه، مصرف کننده و دولت همه با هم از شرایط ناراضی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدباقر قالیباف صبح چهار شنبه در همایش صنعتگران، کارآفرینان، کشاورزان و دامداران خراسان شمالی که در شهرک صنعتی شیروان برگزار شد، اظهار کرد: کارآفرینان نیروهای نوآور، خلاق و جوان هستند که باید با یک نگاه و رویکرد دقیق و نگرش بلند در مسیر جنگ اقتصادی پیش روند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد ما، رانتی بودن تولید است؛ رانت اگر هدفمند، کاهنده و مشروط نباشد تولید را منهدم می کند.

وی افزود: نمونه روشن آن صنعت خودروی کشور است که قطعه ساز، کارخانه، مصرف کننده و دولت همه باهم ناراضی هستند، چرا اصرار به انجام کاری داریم که همه از آن ناراحتیم.

قالیباف تصریح کرد: الزاماً هر رانتی به تولید مفید نیست اما گاه اگر کمک دقیق و هدفمند به تولید نشود کار پیش نمی رود؛ در ادبیات اقتصادی می شود گفت که ما برای تولید نیازمند تجهیز منابع هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اقداماتی که در سال 1400 در مجلس شورای اسلامی در بحث اشتغال انجام شد، منجر به رضایت نسبی شده بود ولی در سال 1401 به دلیل برخی مسائل تبصره 18 اشتغال و تولید در حد صفر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت خودروی کشور رانتی است

صنعت خودروی کشور رانتی است