مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 19:502023-06-14سياسي

«فرونشست» خطری جدی برای بقای دشت قزوین


معاون فنی و تولید اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری کشور گفت: بر اساس پایش آمار و برسی های کارشناسان جنوب دشت قزوین که بخش وسیعی از منطقه بویین زهرا را شامل می شود دچار فرونشست 2 سانتی متری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی صدیقی عصر امروز در جلسه شورای مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس پایش آمار و برسی های کارشناسان جنوب دشت قزوین که بخش وسیعی از منطقه بویین زهرا را شامل می شود دچار فرونشست 2 سانتی متری شده است.

وی ادامه داد: بر اساس پایش های صورت گرفته از سال 1395 تاکنون میزان فرونشست دشت قزوین کاهش پیدا نکرده و محدوده فرونشست نیز ثابت بوده است.

معاون فنی و تولید اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری کشور ضمن اشاره به اینکه با از بین رفتن آبخوان، میزان فرونشست در دشت قزوین کاهش خواهد یافت، بیان کرد: با از بین رفتن آبخوان میزان فرونشست در دشت قزوین کاهش خواهد یافت و حتی در مواردی نیز به عدد صفر خواهد رسید.

این مقام مسئول از تهیه نقشه دشت قزوین خبر داد و افزود: تهیه نقشه کارشناسی و دقیق توسط نخبگان سازمان نقشه برداری کشور صورت گرفته و برای اقدامات به استان قزوین و دستگاه های کشوری و ملی ارسال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فرونشست» خطری جدی برای بقای دشت قزوین

«فرونشست» خطری جدی برای بقای دشت قزوین