مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 09:002023-06-13فرهنگي

گلیم بافی عنبران محله آستارا در حد کلاس جهانی


«گلیم» یکی از فاخرترین دست سازه های ایران و گیلان است که در رشته رشته تار و پود آن معماری عمیقی از هویت، اصالت و فرهنگ جانمایی شده است.

- آستارا- گلیم یکی از فاخرترین دست سازه های ایران و گیلان است که در رشته رشته تار و پود آن معماری عمیقی از هویت، اصالت و فرهنگ جانمایی شده است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - بهرام قربانپور: تنوع رنگ، در عین حال سادگی و فروتنی آثار گرانبهای صنایع دستی دنیایی از رمز و راز در دل نهفته دارند.

یکی از زیباترین و پر رمز و راز ترین آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی گلیم بافی است، هنری که در بیشتر شهرهای ایران با معماری، طرح و الگویی متفاوت، رخ نمایی می کند.

گلیم یکی از فاخرترین دست سازه های ایران و گیلان است که در رشته رشته و تار و پود آن معماری عمیق هویت، اصالت و فرهنگ جانمایی شده است.

الهام گیری هنرمندان از سبک زندگی، هویت و روادید روزمره در خلق گلیم بر سادگی، بی آلایشی، زیبایی، ظرافت و پرمحتوایی این اثر هنری و سنتی افزوده است.

در هم تنیدگی عنبران محله با گلیم بافی نقش و نگار دل بافته های گلیم از خطه گیلان برخاسته از کنش های فکری، اعتقادی و آمیختگی آن بر زیبایی های کم نظیر طبیعی و تاریخی این استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلیم بافی عنبران محله آستارا در حد کلاس جهانی

گلیم بافی عنبران محله آستارا در حد کلاس جهانی