مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 12:502023-06-07پزشكي

جفای جاده ها بر کودکان عقرب گزیده در بشاگرد


عقرب گزیدگی در بشاگرد به یک داستان پر تکرار تبدیل شده است که به دلیل امکانات محدود و کم در بیمارستان شه و زیرساخت های نامناسب شهرستان مرگ شهروندان را به همراه دارد.

- خبرگزاری فارس - هرمزگان : حبیب عید زاده ؛ شهرستان بشاگرد از جمله شهرستانهایی در کشور محسوب می شود که این موقع از سال آمار عقرب گزیدگی زیادی از آن شنیده می شود، آمارهایی که گاها اتفاقات تلخی را هم به دنبال دارد.

بشاگرد به دلیل نوع اقلیم و جغرافیایی که دارد در این فصل از سال  به دلیل شرایط آب و هوایی محل تکثیر و رشد این جانور زهر آلود است که با نیش خود افراد زیادی را روانه بیمارستان ها می کند.

  بیشتر این عقرب گزیده ها، کودکانی هستند که یا در حال بازی و یا در حالت خواب از نیش این جانور زهر آلود در امان نبوده اند که باید برای مداوا و درمان خود با زدن پاد زهر از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

  استان هرمزگان معمولاً رتبه دوم میزان عقرب گزیدگی در کشور را دارد و هرساله بیش از 10 مورد مرگ ناشی از عقرب گزیدگی در این استان گزارش می شود، اما  یافته ها نشان می دهد گونه گادیم خطرناک ترین کژدم کشور و عامل اصلی مرگ و میر ناشی از عقرب زدگی در هرمزگان است.

اما در طول ماهها و سالیان گذشته این حوادث در روستاهای بشاگرد وجود دارد که قربانی هایی را به همراه داشته است که بیشتر آنها کودکان هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جفای جاده ها بر کودکان عقرب گزیده در بشاگرد

جفای جاده ها بر کودکان عقرب گزیده در بشاگرد