مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 09:052023-06-08سياسي

فعالیت 5300 کارگاه صنایع دستی در شهرستان ملایر


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر گفت: در حال حاضر، حدود پنج هزار و 300 کارگاه کوچک و متوسط صنایع دستی در این شهرستان فعال است.

- ابراهیم جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن روز جهانی صنایع دستی در 20 خرداد مصادف با 10 ژوئن، اظهار کرد: در این راستا از 17 تا 23 خردادماه در ایران به عنوان هفته صنایع دستی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته صنایع دستی برنامه های مختلفی در شهرستان ملایر برگزار می شود؛ افزود: برگزاری همایش مرواربافان در نخستین روز از هفته صنایع دستی را از جمله این برنامه ها است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه بیش از 20 کارگاه بزرگ مرواربافی و 120 کارگاه متوسط و مابقی به صورت مشاغل خانگی در این شهرستان فعالیت دارند؛ تصریح کرد: در حال حاضر، بالغ بر یک هزار و 800 هنرمند صنایع دستی در زمینه مرواربافی در شهرستان ملایر مشغول فعالیت هستند.

جلیلی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه در سال 1400 روستای داویجان برند ملی را کسب و هنر مرواربافی آن ثبت ملی شده تصریح کرد: تعداد مراور بافان فعال در روستای داویجان ملایر 600 نفر است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر به برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع دستی شهرستان ملایر طی 17 تا 24 خر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 5300 کارگاه صنایع دستی در شهرستان ملایر

فعالیت 5300 کارگاه صنایع دستی در شهرستان ملایر