مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 14:252023-06-13اقتصادي

مأموریت محسن رضایی در شورای هماهنگی سران قوا چیست؟


انتصاب دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بار دیگر این شورا را در کانون توجهات قرار داد و این سؤال را به وجود آورد که محسن رضایی دقیقاً قرار است چه مأموریت هایی را در دبیرخانه جدیدالتأسیس شورا دنبال کند؟ - اقتصاد ایران از دهه ها قبل با مشکلاتی ساختاری مواجه بوده و در طول زمان این مشکلات در نتیجه شرایط داخلی و تحریم های ظالمانه غرب و تحرکات خصمانه خارجی و برخی سیاست گذاری های نادرست دولت ها عمیق شده و پیامدهایی مانند رکود، تورم، جهش نرخ ارز، نظام بانکی ناکارآمد، رشد شدید نقدینگی، کاهش شاخص های رفاهی و… را به همراه داشته است.

اصلاح این مشکلات مستلزم تصمیمات و اقدامات اساسی و متفاوت از روند روزمره بروکراسی اداری است که برخی از آنها با روی کار آمدن دولت سیزدهم کلید خورده است؛ اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام بودجه ریزی و ایجاد انظباط مالی، رونق تولید و کاهش وابستگی به واردات و اصلاح نظام مالیاتی نمونه هایی از اقدامات انجام شده در این دوره است.

با این وجود، اصلاحات عمیق اقتصادی یک جراحی بزرگ را می طلبد که عمده موضوعات آن فراقوه ای است و تنها با عزم و هماهنگی هر سه قوه و همگرایی و همراهی بخش های مرتبط با این حوزه ممکن خواهد شد و قوه مجریه به تنهایی امکان به سرانجام رساندن این جراحی را ندارد؛ چرا که هزینه اصلاحات اقتصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مأموریت محسن رضایی در شورای هماهنگی سران قوا چیست؟

مأموریت محسن رضایی در شورای هماهنگی سران قوا چیست؟