مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 07:252023-06-19سياسي

زلنسکی: شدیدترین درگیری درجبهه جنوبی درجریان است


ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین با تمجید از ارتش این کشور برای جلوگیری از حملات ارتش روسیه در جبهه شرقی، خاطرنشان کرد: سخت ترین درگیری ها در جبهه جنوبی اوکراین در جریان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، زلنسکی این اظهارات را در پیام ویدئویی یکشنبه شب خود بیان کرد و افزود: نیروهای ما در حال پیشروی گام به گام و موضع به موضع هستند و رو به جلو حرکت می کنند.

به نوشته سی ان ان مراحل آغازین ضدحمله اوکراین با حملات کاوشگرانه برای آزمایش خطوط دفاعی روسیه و پیدا کردن نقاط ضعف ارتش روسیه در خط مقدم نبرد انجام شد و اگرچه دستاوردهای اندکی داشته اما فاقد یک پیروزی بزرگ و پیشرفت مشخص بوده است.

زلنسکی در واکنش به خبرهایی در رابطه با هدف قرار گرفتن سامانه های پدافند هوایی پاتریوت از سوی نیروهای روسیه، گفت: حتی یک سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا در اوکراین منهدم نشده است و طی هفته گذشته نزدیک به 32 موشک و حدود 50 پهپاد انتحاری روسیه پیش از رسیدن به اهداف خود، هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

وی افزود: نیروی هوایی اوکراین در هفته گذشته بیش از 100 عملیات تهاجمی برای حمله به مواضع نیروهای روسیه انجام داده است.

ستاد کل ارتش اوکراین نیز روز یکشنبه با اشاره به مجموعه ای از شهرهای خط مقدم شرق اوکراین که از شمال به جنوب کشیده شده اند، گفت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلنسکی: شدیدترین درگیری درجبهه جنوبی درجریان است

زلنسکی: شدیدترین درگیری درجبهه جنوبی درجریان است