مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 10:202023-06-08اقتصادي

بزرگترین مزرعه آرتمیای کشور در عجب شیر به بهره برداری رسید


همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به آذربایجان شرقی، بزرگترین مزرعه جلبک و آرتمیای کشور با 58 هکتار مساحت در بندر «رحمانلو» عجب شیر بهره برداری شد.

- تبریز- همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به آذربایجان شرقی، بزرگترین مزرعه جلبک و آرتمیای کشور با 58 هکتار مساحت در بندر رحمانلو عجب شیر بهره برداری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، همزمان با سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان، عملیات اجرایی مزرعه جلبک و آرتمیای بندر رحمانلو با ظرفیت 10 تن بیوماس و چهار تن سیست در سال 1393 آغاز شد.

تاکنون 30 میلیارد تومان از محل آورده شخصی، دولتی و تسهیلات بانکی برای آبگیری این مزرعه هزینه شده که ارزش روز آن 70 میلیارد تومان برآورد می شود.

این مزرعه دارای دریاچه مصنوعی به مساحت 58 هکتار و سه حوضچه تحقیقاتی جهت تولید ریزجلبک بوده که از سوی پژوهشکده بیوتکنولوژی شمالغرب کشور خریداری و تجهیز شده است.

بهره برداری از این مزرعه برای 30 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند و برای انتقال پساب به این مزرعه حدود هشت کیلومتر لوله گذاری شده و آب تخصیصی آن از اداره آب و فاضلاب 50 لیتر در ثانیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین مزرعه آرتمیای کشور در عجب شیر به بهره برداری رسید

بزرگترین مزرعه آرتمیای کشور در عجب شیر به بهره برداری رسید