مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 08:002023-06-11اقتصادي

افزایش اختیارات بانک مرکزی نرخ ارز را کاهش داد


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تمجید از تصمیم شورای عالی هماهنگی سران قوا برای تفویض اختیار مدیریت بازار ارز به بانک مرکزی گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، جعفر قادری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره تأثیر افزایش اختیارات رییس کل بانک مرکزی در کنترل و مدیریت بازار ارز گفت: اگر مسئولیتی از بانک مرکزی در خصوص کنترل بازار ارز می خواهیم، باید در چارچوب آن، اختیاراتی هم به رییس کل بانک مرکزی داده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اگر بنا باشد که بانک های خصوصی خلق نقدینگی کنند و از سوی دیگر در پی ناترازی های در بودجه یا تأمین یارانه های نقدی یا ترازنامه بانکها، از بانک مرکزی استقراض شود، شاهد افزایش پایه پولی و نقدینگی خواهیم بود و طبیعی است که نباید انتظار داشته باشیم که بانک مرکزی بتواند نرخ ارز را کنترل کند.

وی ادامه داد: وقتی که ما از بانک مرکزی انتظار داریم که جلوی رشد بی رویه نرخ ارز را بگیرد و به سیاست های پولی و ارزی کشور نظم بدهد، باید در مقابل آن هم اختیاراتی به این بانک تفویض و اجازه داده شود تا از ابزارها و اهرم های پولی و ارزی خودش استفاده کند.

مصوبه اخیر سران قوا، تصمیم خوبی بود قادری گفت: اگر قرار باشد که اختیاری وجود نداشته باشد یا بخشی از مدیریت کار دست سایر نهادها باشد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش اختیارات بانک مرکزی نرخ ارز را کاهش داد

افزایش اختیارات بانک مرکزی نرخ ارز را کاهش داد