مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 14:102023-06-19اقتصادي

طالبان هم بنزین ایران را نخواست!


وی با اشاره به اینکه مدت زمانی است که کشور عراق و افغانستان بنزین خود را از کشور های ازبکستان و روسیه خریداری می کنند و استاندارد کالا های ورودی خود را افزایش داده اند، - گفت: بالا رفتن کیفیت محصولات صادراتی دلیل بازگشت بنزین از سوی طالبان بوده و این کشور ها دیگر هر کالایی را با هر کیفیتی نمی پذیرند.

رییس اتحادیه صادرکننده های فراورده های نفتی گفت: کشور های عراق و افغانستان اکنون بنزین مورد نیاز خود را از کشور های ازبکستان و روسیه با استاندارد بالاتری تأمین بنزین می کنند به همین دلیل طالبان دیگر متقاضی بنزین ایران نیست.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر؛ برخی از شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی که اقدام به تولید بنزین پیرولیز می کنند سال ها است که این بنزین را به کشور های همسایه از جمله افغانستان صادر می کنند.

  این بنزین به خودی خود قابلیت استفاده به عنوان سوخت را ندارد و باید در فرایندی اصلاح شود تا بتوان به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد.

  مدتی است که صادرات این نوع بنزین به افغانستان دچار مشکل شده است که خبرنگار ما برای علت بازگشت این بنزین با حمید حسینی رییس اتحادیه صادرکننده های فراورده های نفتی گفتگو کرد.

  وی با اشاره به اینکه مدت زمانی است که کشور عراق و افغانستان بنزین خود را از کشور های ازبکستان و روسیه خریداری می کنند و استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان هم بنزین ایران را نخواست!

طالبان هم بنزین ایران را نخواست!