مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 08:502023-06-10فرهنگي

واگذاری خانه شیخ الاسلام به بخش خصوصی/ زری بافی در آستانه فراموشی


خانه صفویِ شیخ الاسلام که از سال 1389 خانه نساجی سنتی اصفهان در آن افتتاح و به موزه ای از هنرهای سنتی تبدیل شد، این روزها حال خوشی ندارد و با بیماری استاد مهدی شمسعلی، - ایسنا/اصفهان خانه صفویِ شیخ الاسلام که از سال 1389 خانه نساجی سنتی اصفهان در آن افتتاح و به موزه ای از هنرهای سنتی تبدیل شد، این روزها حال خوشی ندارد و با بیماری استاد مهدی شمسعلی، هنرمند پیشکسوت زری بافی تعطیل شد و قرار است به بخش خصوصی واگذار شود.

نورالله عبدالهی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان با بیان اینکه خانه تاریخی شیخ الاسلام بعد از پایان هفته صنایع دستی و تا یک ماه آینده فعالیت های خود را از سر می گیرد، به ایسنا گفت: خانه شیخ الاسلام در شُرُف تعطیلی بود که خوشبختانه با پیگیری هایی که در این خصوص انجام شد مجدداً تا یک ماه آینده فعالیت های خود را از سر می گیرد؛ اما حال حاضر نیز تعطیل نیست، بلکه فعالیت های آن به صورت پاره وقت در حال انجام است.

ما دراین خصوص برنامه ای برای ورود بخش خصوصی داشتیم اما اعتبار آن تأمین نشد، ولی در حال حاضر اعتبار لازم تأمین شده و ان شاءالله این خانه مجدداً فعالیت های خود را آغاز می کند.

او ادامه داد: فعالیت های قبل که در خانه شیخ الاسلام انجام می شد نیز تقریباً در این خانه به طور پاره وقت ادامه داشته و هنرمندانی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری خانه شیخ الاسلام به بخش خصوصی/ زری بافی در آستانه فراموشی

واگذاری خانه شیخ الاسلام به بخش خصوصی/ زری بافی در آستانه فراموشی