مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 15:002023-06-20اجتماعي

19 اثر طبیعی و معنوی شاهرود درفهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده است


رییس اداره میراث فرهنگی شاهرود بابیان اینکه طی سال گذشته 136 اثر در فهرست میراث فرهنگی کشور قرار گرفت، گفت: طی سال جاری در شاهرود 19 اثر طبیعی و معنوی ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی نظری ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی میزبانی سالن جلسات پارک علم و فناوری استان سمنان ضمن بیان اینکه 136 اثر طی سال 1401 در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسید، ابراز داشت: از 90 درصد اماکن بازدیدهای لازم به عمل آمد و با تشکیل کمیته فنی با توجه به شرح خدمات از لحاظ مرمت و احیا اولویت بندی شده و کار در حال انجام است.

وی ضمن بیان اینکه از بین آثار ثبت شده تنها سه مکان خانه یغماییان، خانه عطاردی ها و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی به صورت کامل در اختیار میراث فرهنگی است، افزود: مابقی اماکن بیشتر در ید اختیارات ارگان های دولتی و غیر دولتی است و اکثر مساجد، حمام ها و کاروان سراها در اختیار اوقاف قرار دارد که برای سامان دهی به همه این موارد مطالبه گری باید از همه نهادها صورت گیرد.

مرمت و ساماندهی 11 اثر و بنای تاریخی رییس اداره میراث فرهنگی شاهرود بابیان اینکه برای سال جاری 19 پرونده میراث طبیعی و معنوی شاهرود در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است، ابراز داشت: با این میزان ثبت آثار رتبه شهرستان از مرتبه چهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

19 اثر طبیعی و معنوی شاهرود درفهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده است

19 اثر طبیعی و معنوی شاهرود درفهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده است