مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-09سياسي

زنانی که میراث دار «نمک» هستند


«برداشت نمک» در روستای «سرآقاسید» شهرستان کوهرنگ از جمله میراث ناملموس استان چهارمحال و بختیاری است که توسط زنان این روستا انجام می شود و منبع درآمدی برای اهالی روستاست.

- برداشت نمک در روستای سرآقاسید شهرستان کوهرنگ از جمله میراث ناملموس استان چهارمحال و بختیاری است که توسط زنان این روستا انجام می شود و منبع درآمدی برای اهالی روستاست.

فریده احمدی ـ کارشناس ثبت میراث ناملموس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ـ درباره این عنصر فرهنگی که ثبت شده است، به ایسنا گفت: روستای سرآقاسید یکی از جاهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری است.

یکی از منظره های زیبای طبیعی این روستای پلکانی چشمه نمک است که در نزدیکی روستا قرار دارد و منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده است.

این منظره زیبا با کوشش و تلاش زنان روستا آراسته شده است که دلیری و قدرت زنان روستایی را نشان می دهد.

حوضچه های نمک که مسیر صعب العبور آن برای دسترسی به این حوضچه ها در عکس مشخص است او ادامه داد: با گرم شدن هوا و کم شدن آب چشمه و به دلیل شوری زیاد آب آن، بلورهای نمک در اطراف چشمه به وجود می آیند.

مردم روستا (زنان) در این فصل اقدام به برداشت نمک می کنند و تا نیمه های فصل پاییز (زمان بارش باران) این کار ادامه پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنانی که میراث دار «نمک» هستند

زنانی که میراث دار «نمک» هستند