مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 12:402023-06-02سياسي

پرواز سرنشین دار کپسول «استارلاینر» برای بار سوم به تعویق افتاد


پرواز سرنشین دار کپسول استارلاینر شرکت بویینگ که برای 21 ژوییه برنامه ریزی شده بود، باز هم به تعویق افتاد.

- پرواز سرنشین دار کپسول استارلاینر برای بار سوم به تعویق افتاد پرواز سرنشین دار کپسول استارلاینر شرکت بویینگ که برای 21 ژوییه برنامه ریزی شده بود، باز هم به تعویق افتاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سی ان بی سی، شرکت بویینگ (Boeing) و ناسا اعلام کرده اند که به خاطر کشف مشکلات بیشتری در مورد کپسول استارلاینر (Starliner)، اولین پرتاب سرنشین دار آن را مدت زمان بیشتری به تاخیر می اندازند.

ماموریت آزمایش پرواز سرنشین دار (CFT) استارلاینر برای 21 ژوییه (30 تیرماه) برنامه ریزی شده و قرار بود دو فضانورد ناسا را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) ببرد، اما بویینگ دو مشکل جدید را در مورد استارلاینر کشف کرد که یکی بر ایمنی سیستم های چتر نجات آن تأثیر می گذارد و دیگری مربوط به نوار خاصی است که مشخص شد قابلیت اشتعال دارد.

مارک ناپی، معاون شرکت بویینگ و مدیر پروژه استارلاینر طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تصمیم گرفته ایم که آماده سازی برای ماموریت آزمایش پرواز سرنشین دار را به تعویق بیندازیم تا این مشکلات را اصلاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد که موضوع به تعویق انداختن پرتاب، به سطوح بالای بویینگ انتقال یافت و با دیو کالهون، مدیرعامل شرکت مطرح شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرواز سرنشین دار کپسول «استارلاینر» برای بار سوم به تعویق افتاد

پرواز سرنشین دار کپسول «استارلاینر» برای بار سوم به تعویق افتاد