مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 16:242023-06-14اقتصادي

سالانه 40 میلیون گل شاخه بریده در اردبیل تولید می شود


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید و برداشت سالانه 40 میلیون گل شاخه بریده بویژه انواع واریته های تجاری گل رز در گلخانه های این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان اردبیل، رحیم یوسفی با تبریک هفته جهاد کشاورزی و روز ملی گل به تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی اظهار کرد: استان اردبیل در زمینه تولید محصولات گلخانه ای از استان های پیشرو به شمار می رود به طوری که 95 هکتار سطوح گلخانه ای در استان بهره برداری شده است.

وی افزود: از این میزان 15 واحد به مساحت 5.

5 هکتار و با اشتغالزایی افزون بر 300 نفر زیر کشت انواع گل های شاخه بریده خصوصاً واریته های تجاری گل رز قرار دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید گل شاخه بریده با رعایت قوانین علمی و مهندسی در ساخت گلخانه های مناسب کشت و مدیریت آن با روش های نوین توانسته به یکی از مشاغل سودآور تبدیل شود.

یوسفی با اشاره به شرایط و ظرفیت های استان اردبیل در تولید انواع گل بیان کرد: یکی از عوامل اصلی تعیین کیفیت گل های شاخه بریده، دما است که مناطق تولید در استان اردبیل با دارا بودن متوسط دمای شبانه حدود 16 درجه سانتی گراد و دمای روزانه 24 تا 28 درجه سانتی گراد بهترین شرایط را در این زمینه دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 40 میلیون گل شاخه بریده در اردبیل تولید می شود

سالانه 40 میلیون گل شاخه بریده در اردبیل تولید می شود