مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 14:252023-06-12اقتصادي

مرکز تحقیقات کشاورزی راهگشای علمی رفع مشکلات باغداران باشد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی می تواند با راهکارهای علمی نوین و شناسایی موانع راهگشای مشکلات بهره برداران و باغداران باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی روز دوشنبه در نشست رویداد علمی بررسی تأخیر در جوانه زنی و رکود رشد درختان انگور افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی به لحاظ ظرفیت اساتید و محققان می تواتند در حل بسیاری از مشکلات و موانع چاره اندیشی کند.

وی اضافه کرد: مدت ها است که برخی از درختان انگور با مشکل آفت زنجره روبرو هستند و همچنین باغات انگور نیز به لحاظ تغییر اقلیمی و ناهنجاری تغذیه با رکود رشد مواجه شده اند.

عطایی تصریح کرد: حل مشکلات باغات انگور نیازمند یک بررسی کارشناسی و علمی به شکل جامع است که بتوانیم نتایج تحقیقاتی و علمی را پیاده سازی کنیم.

این مسئول ادامه داد: با یک مطالعه تطبیقی در ادوار گذشته و همچنین وضعیت سایر باغات انگور در استان های همجوار می توان به نتایج مناسبی دست یافت که این مهم بر عهده محققان مرکز تحقیقات کشاورزی است.

عطایی یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه جهاد کشاورزی را الگوی کشت نام برد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که باغات نیز جز الگوی کشت هستند، قطعاً برای عملیاتی ساختن آن نیازمند طرح مباحث کارشناسی و عملیاتی هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز تحقیقات کشاورزی راهگشای علمی رفع مشکلات باغداران باشد

مرکز تحقیقات کشاورزی راهگشای علمی رفع مشکلات باغداران باشد