مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 18:452023-06-02ورزشي

حادثه 15 خرداد بانه در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود


برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد سال 1363 بانه باید این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت و یک خیابان در تهران به نام بانه نام گذاری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بانه، کمال خدری در شورای اداری شهرستان بانه اظهار داشت: رحلت جانسوز امام خمینی (ره) و حادثه تلخ 15 خرداد از مهم ترین وقایع تلخ خرداد است که در حافظه تاریخی ملت ایران باقی مانده که امسال به مناسب رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب 220 نفر از شهروندان بانه ای به مراسم سالگرد ایشان اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: به مناسب حادثه تلخ 15 خرداد بانه نیز یادواره کشوری شهدای 15 خرداد بانه در روز 18 خرداد در سالن ورزشی 9 دی با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان برگزار می شود.

خدری با اشاره به اهمیت یاد و خاطره حادثه 15 خرداد سال 1363 بانه گفت: مردم شهرستان بانه به مناسبت واقعه 15 خرداد سال 1342 در پارک 15 خرداد جمع شده بودند که مورد حمله پنج فروند هواپیمای بعثی قرار گرفتند و بیش از 600 نفر در یک روز به شهادت رسیدند که باید یاد و خاطر این شهدا را زنده نگه داریم.

وی اضافه کرد: ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای برگزاری یادواره شهدای 15 خرداد بانه یکی از مهم ترین اقدامات است که این دبیرخانه در فرمانداری بانه دایر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حادثه 15 خرداد بانه در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود

حادثه 15 خرداد بانه در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود