مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 19:452023-06-11سياسي

برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در مونته نگرو


رای دهندگان در مونته نگرو امروز (یکشنبه) پای صندوق های رای می روند تا نمایندگان مجلس بعدی را در انتخابات سراسری زودهنگام انتخاب کنند.

- رای دهندگان در مونته نگرو امروز (یکشنبه) پای صندوق های رای می روند تا نمایندگان مجلس بعدی را در انتخابات سراسری زودهنگام انتخاب کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بیش از 542 هزار واجد شرایط برای رای، سرنوشت اعضای پارلمان دارای 81 کرسی را مشخص خواهند کرد و این ششمین انتخابات سراسری از زمانی است که این کشور در سال 1990 به سیستم چند حزبی تغییر وضعیت داد.

همزمان با اینکه شعب اخذ رای ساعت 7 صبح به وقت محلی باز شده و قرار است تا ساعت 8 امشب به وقت محلی ادامه داشته باشد، 15 ائتلاف و حزب با هم رقابت می کنند.

طبق گزارش کمیسیون انتخاباتی مونته نگرو، بیش از 542 هزار شهروند واجد شرایط رای دهی خواهند بود و 1038 شعب اخذ رای در سراسر کشور وجود دارد.

این انتخابات زودهنگام به درخواست میلو جوکانوویچ، رییس جمهوری سابق مونته نگرو در مواجهه با رای عدم اعتماد علیه دولتی که توسط دریتان آبازوویچ، نخست وزیر مونته نگرو هدایت می شد، اتفاق افتاده است.

این اقدام شاید دولتی باثبات را پس از سه سال آشفتگی سیاسی در مونته نگرو و دو دولت برکنار شده به همراه داشته باشد؛ از جمله دولت برکنار شده می توان به دولت تحت رهبری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در مونته نگرو

برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در مونته نگرو