مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 16:502023-06-04سياسي

پیشنهاد رهبری آیت الله خامنه ای چه زمانی مطرح شد؟


یازده سؤال درباره اقدامات مجلس خبرگان برای انتخاب جانشین رهبر کبیر انقلاب را در این گزارش بخوانید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کتاب روایت رهبری در سه فصل و 620 صفحه، روایت جامع و دست اولی است از رسمیت و قانونیت یافتن رهبری حضرت امام خمینی رحمه الله با مصوبه مجلس خبرگان قانون اساسی ، تعیین آیت الله منتظری به رهبری آینده توسط مجلس خبرگان رهبری و سپس عزل وی و در نهایت، تعیین حضرت آیت الله خامنه ای توسط مجلس خبرگان به رهبری انقلاب اسلامی .

از ویژگی های روایت رهبری می توان به استفاده از برخی خاطرات منتشرنشده سیاسی و مهم حضرت آیت الله خامنه ای به تناسب موضوعات مطرح شده در کتاب اشاره کرد.

پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.

IR سال 1399 در آستانه سالروز رحلت امام خمینی رحمه الله بر اساس مستندات این کتاب به یازده سؤال به شرح زیر درباره اقدامات مجلس خبرگان برای انتخاب جانشین رهبر کبیر انقلاب، پاسخ داده است که به فراخور زمان مرور می شود.

1- چرا خبرگان تصمیم گرفتند که در زمان حیات امام، جانشین رهبری را برگزینند و برای این منظور، آیت الله منتظری را در نظر گرفتند؟ پس از آغاز به کار مجلس خبرگان رهبری و انجام مقدّمات مربوط به فعّالیّت مجلس نظیر تدوین آیین نامه ها، مهمترین مبحثی که پیش روی اعضا قرار داشت، نحوه ی عمل خبرگان به وظایف مصرّح در قانون اساسی بویژه اصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد رهبری آیت الله خامنه ای چه زمانی مطرح شد؟

پیشنهاد رهبری آیت الله خامنه ای چه زمانی مطرح شد؟