مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:352023-06-06دانش

شیرینی های سنتی؛ جاذبه خوشمزه گردشگری


گردشگری خوراک بر پایه شیرینی های سنتی، می تواند به عنوان یکی از انواع گردشگری در استان اصفهان مطرح باشد؛ نوعی از گردشگری که در آن نه تنها می توان با طعم و طبخ شیرینی در فرهنگ ها و اقلیم های مختلف استان آشنا شد، - بلکه نوعی مواجهه با آداب و رسوم و زیست بوم منطقه نیز به شمار می رود.

مدتی قبل در محوطه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان، توجه ما به شیرینی هایی جلب شده بود که دانشجویان در دست داشتند؛ چیزی شبیه به پیراشکی که اَگردک نام داشت و ظاهر آن نشان می داد این اگردک های خوشمزه باید متعلق به جغرافیای خاصی از این استان باشند.

اَگردک های خوش شکل و البته خوشمزه در نمایشگاهی ارائه می شد که همگی به دست ساخته های نوجوانان و جوانان کم شنوا و ناشنوا اختصاص داشت؛ از سفالگری تا چرم دوزی و میناکاری هم در نمایشگاه آن ها دیده می شد؛ اما آنچه بیش از همه برای ما چشمگیر بود، اگردک ها بودند.

روی میز یکی از غرفه ها تابلوی کوچکِ معرفی نصب شده و روی آن نوشته بودند: اَگردک منظور از اَگردک همان شیرینی های کوچک خوش شکل و رنگ بود که درون نایلون های کوچکی بسته بندی و روی میز چیده شده بودند و خریداران بسیاری داشت؛ با شکل و شمایلی مشابه پیراشکی، اما طعم و عطر و بافتی خاص که آن را از پیراشکی متمایز می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرینی های سنتی؛ جاذبه خوشمزه گردشگری

شیرینی های سنتی؛ جاذبه خوشمزه گردشگری