مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 10:102023-05-30سياسي

نسبت به عادی سازی روابط میان ایران و مصر در آینده نزدیک خوش بین هستیم


تنش زدایی ایران با عربستان از عواملی است که باعث می شود نسبت به عادی سازی روابط میان ایران و مصر در آینده نزدیک خوش بین باشیم .

- ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: تنش زدایی ایران با عربستان از عواملی است که باعث می شود نسبت به عادی سازی روابط میان ایران و مصر در آینده نزدیک خوش بین باشیم .

دکتر احمد فاطمی نژاد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سفر سلطان عمان به ایران و تلاش ها برای میانجی گری بین ایران و مصر، اظهار کرد: علی رغم مدت ها ابراز آمادگی هر دو طرف ایران و مصر برای عادی سازی روابط، وجود چند عامل باعث شده است که این امر تا کنون محقق نشود.

وی افزود: به نظر من مهمترین عامل برمی گردد به دیدگاهی که مصر نسبت به اسراییل دارد.

به هر حال پس از توافق کمپ دیوید، مصر اولین کشور عربی بود که تصمیم گرفت اختلافات خود با رژیم صهیونیستی را کنار بگذارد و این دیدگاه در تمام این 45 سالی که از توافق کمپ دیوید می گذرد، در مصر حاکم بوده و این کشور با هر دو طرف فلسطین و اسراییل رابطه دارد.

این در حالی است که ایران معتقد است کشورهای اسلامی باید متحدانه علیه اسراییل اقدام کنند و خصوصا مصر با توجه به جایگاهی که در بین اعراب دارد، باید سیاست هایش کاملا علیه رژیم صهیونیستی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسبت به عادی سازی روابط میان ایران و مصر در آینده نزدیک خوش بین هستیم

نسبت به عادی سازی روابط میان ایران و مصر در آینده نزدیک خوش بین هستیم