مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 06:252023-06-09سياسي

دیوارنویسی روی پل قدیم دزفول تمام شدنی نیست!


یک دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه دیوارنویسی و نوشتن یادگاری به دست برخی افراد بر روی پل ساسانی (قدیم) دزفول معضل مهم این پل است گفت: - ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه دیوارنویسی و نوشتن یادگاری به دست برخی افراد بر روی پل ساسانی (قدیم) دزفول معضل مهم این پل است گفت: به علت نبود نگهبان و حفاظت لازم متاسفانه بارها دیوارنویسی های مخرب و آسیب به روشنایی پل قدیم ساسانی دزفول رو شاهد بوده ایم.

محمد آذرکیش در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه استقرار نگهبان یگان حفاظت به عنوان متولی اصلی حفاظت به صورت شبانه روزی لازم و ضروری است اضافه کرد: بهسازی و نورپردازی پل باید جزو اولویت ها و برنامه های اجرایی باشد تا محوطه امنیت داشته باشد و برخی افراد به خود اجازه تخریب منظر و یا دیوارنویسی روی پل را ندهند چراکه بارها دیوارنویسی های متعددی را از روی این پل تاریخی پاک کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تسریع در پروژه های بهسازی و نورپردازی پل ساسانی دزفول ضروری است زیرا حفاظت و توجه ویژه به این پل تاریخی تا تامین اعتبار محقق نخواهد شد.

او با اشاره به چند دوره مرمت پل ساسانی دزفول و اهمیت جایگاه این پل گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور باید مرمت کلی، محوطه سازی و تعیین حریم حفاظتی پل ساسانی دزفول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوارنویسی روی پل قدیم دزفول تمام شدنی نیست!

دیوارنویسی روی پل قدیم دزفول تمام شدنی نیست!