مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 12:412023-05-28اقتصادي

وقتی کمبود در آذربایجان شرقی به نیروی کار می رسد!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، یونس ژائله رییس اتاق بازرگانی تبریز در دیدار با علی مشایخی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در حوزه صنعت اظهار کرد: با توجه به روال فعلی جامعه در آینده نزدیک، دسترسی به نیروی کار ماهر و حتی ساده تبدیل به یک چالش خواهد شد.

وی بر ضرورت تشکیل جلسات مشترک و ارتباط مداوم بین بخش صنعت و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای طرح نیازهای صنعت در حوزه نیروی کار و آموزش عملی کارآموزان برای ورود به این عرصه تاکید کرد.

ژائله گفت: در زمینه آموزش نیروی کار باید نگاه جامع و همه جانبه داشت و تنها به بخش کوچکی از مشاغل اکتفا نکرد، بلکه تمام مهارت ها، مشاغل و حتی هنرها نیز باید مورد توجه قرار بگیرند.

 مدارک سازمان فنی و حرفه ای در 222 کشور جهان مورد قبول است   مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه، نخبگان متعددی از مجرای آموزش های فنی و حرفه ای، آماده ورود به بازار کار هستند، خواستار جذب این نیروها توسط صنایع استان و ممانعت از فرار استعدادهای درخشان از استان شد.

علی مشایخی افزود: در حال حاضر در استان نخبگانی داریم که در المپیادهای مختلف جهانی حضور داشته و رقیبان بزرگی را شکست داده اند، بنابراین صاحبان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی کمبود در آذربایجان شرقی به نیروی کار می رسد!

وقتی کمبود در آذربایجان شرقی به نیروی کار می رسد!