مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 02:252023-06-19پزشكي

تاثیر منفی تنهایی بر سلامت استخوان ها در مردان


داده های مطالعه ای که روی موش های آزمایشگاهی انجام شده، نشان می دهد انزوای اجتماعی ممکن است بر سلامت استخوان ها تأثیر منفی بگذارد.

- داده های مطالعه ای که روی موش های آزمایشگاهی انجام شده، نشان می دهد انزوای اجتماعی ممکن است بر سلامت استخوان ها تأثیر منفی بگذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، جزییات این مطالعه در نشست سالانه انجمن غدد درون ریز در شیکاگو ارائه شده است.

دکتر ربکا مونتین ، محقق ارشد موسسه تحقیقاتی MaineHealth در این باره گفت: انزوای اجتماعی یک شکل قوی از استرس روانی-اجتماعی و یک نگرانی رو به رشد برای سلامت عمومی به ویژه در میان افراد مسن است.

حتی قبل از شروع همه گیری کووید19 که شیوع انزوا و تنهایی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است نیز متخصصان نگران افزایش اپیدمی تنهایی در جهان بودند.

مونتین خاطرنشان کرد که انزوای اجتماعی با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها در افراد از جمله اختلالات سلامت روان و همچنین نرخ کلی بالاتر بیماری و مرگ مرتبط است.

مونتین اذعان کرد: مطالعات بالینی قبلی نشان داده است که استرس های روانی-اجتماعی و متعاقب آن اختلالات سلامت روان از عوامل خطر اصلی برای پوکی استخوان و شکستگی هستند که به طور نامتناسبی بر افراد مسن تأثیر می گذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر منفی تنهایی بر سلامت استخوان ها در مردان

تاثیر منفی تنهایی بر سلامت استخوان ها در مردان