مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 11:352023-06-20اقتصادي

اسنپ در آمریکا معادل توزیع کالابرگ در ایران است


مدیر کل پایش فقر دفتر مطالعات رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه نقد و بررسی کتاب «مبارزه با نابرابری» اسنپ را معادل توزیع کالابرگ در ایران برشمرد.

- مدیر کل پایش فقر دفتر مطالعات رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه نقد و بررسی کتاب مبارزه با نابرابری اسنپ را معادل توزیع کالابرگ در ایران برشمرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمشروح بخش دوم را در ادامه می خوانید: مجید امیدی مترجم کتاب مبارزه با نابرابری گفت: از مسیر نابرابری به رشد مطالعه تلاش شده است در دهه 90 دریافتند که نابرابری بر روی رشد اثر منفی دارد، صحیح است که از این طرف اثر نابرابری را می بینیم اما اثر نابرابری می تواند سبب حاشیه رشد شود.

در مجموع بر روی این موضوع زیاد بحث نمی شد تا دهه اخیر که اقتصاددانان فرانسوی آمدند و به صورت گستره پیمایش هایی درباره داده های حوزه نابرابری انجام دادند و دریافتند آنچه روایت می شده نظیر قبل آنچنان برقرار نیست.

این مترجم کتاب با بیان این که با مرور داده های دهه 80 درمی یابیم با افزایش رشد، نابرابری هم افزایش می یابد، افزود: این دو دیدگاه مختلف است براساس دیدگاه خوزنت که جلو برویم به آن سمت می رویم که نهادهای اقتصادی را به سمتی ببریم که رشد را افزایش دهد این امر به نابرابری کمتری منتهی می شود اما از دیدگاه اقتصادان های فرانسوی که جلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسنپ در آمریکا معادل توزیع کالابرگ در ایران است

اسنپ در آمریکا معادل توزیع کالابرگ در ایران است