مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 13:102023-06-01سياسي

روایتی از ایثار شهری که کربلای ایران نام گرفت


برگزاری مراسم با شکوه تشییع پیکر مطهر شهدا در زواره در روز 11 خرداد 1361 سبب شد این روز برای همیشه در تاریخ زواره ثبت و به نام روز حماسه و ایثار و شهادت مردم زواره نامگذاری و ماندگار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، مردم ایران زمین سال هاست در پاسداری از خاک این مرز و بوم با واژه های شهید و شهادت آشنا هستند واژه های مقدسی که همیشه مورد احترام این مردم بوده و است.

با گذشت سال ها از دوران دفاع مقدس هنوز مردم ایران با برپایی یادواره و کنگره شهدا و حضور گرم و پرشور در این مراسم یاد و خاطره قهرمانان این مرز و بوم را گرامی می دارند و بر پاسداشت راه و نام این جاودانگان همیشه تاریخ تاکید می کنند.

آخرین ماه از اولین فصل سال برای مردم زواره یادآور رشادت و از خودگذشتگی فرزندان این دیار در حفظ و حراست از خاک کشورمان ایران است.

ماهی که در آن مردم این شهر پیکر پاک و مطهر 36 فرزند این دیار را بر دوش خود تشییع کردند تا این روز را در تاریخ شهرشان ماندگار سازند.

این روزها شهر تاریخی و شهید پرور زواره حال و هوای دیگری دارد مردم این شهر به ویژه جوانان یک هفته ای است که روزانه با برپایی محفلی با عنوان آبروی محله و مزین کردن محلات شهر با عکس شهدای عملیات بیت المقدس هر محله و توزیع شربت و پذیرایی یاد و خاطره شهدای محله خود را گرامی می دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از ایثار شهری که کربلای ایران نام گرفت

روایتی از ایثار شهری که کربلای ایران نام گرفت