مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 12:052023-06-07پزشكي

درد طلاق و درمانی که بیمه نیست


یک زوج درمانگر با اشاره به آمار بالای طلاق در خراسان رضوی بر این اعتقاد است که ما پیشگیری ضعیفی در حوزه های اجتماعی داریم و وقتی یک زوج به مرحله ای می رسند که دیگر توان تحمل یکدیگر را ندارند تازه دست به کار می شویم و با 3 تا 5 جلسه مشاوره می خواهیم جلوی طلاق آنها را بگیریم.

- او به عوامل متعددی که منجر به شکست یک رابطه زناشویی می شود اشاره و تاکید می کند: جوانان ما با یک سری مسائل حل نشده درونی وارد یک رابطه می شوند و وقتی در کشور ما مشاوره تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد و خدمات روان درمانی به خدماتی لوکس تبدیل می شود چطور می توان جلوی آسیب بزرگی مانند طلاق که پیامدهای اجتماعی دیگری همراه خود دارد را گرفت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در کلانشهر مشهد دخالت خانواده های زوجین بسیار پررنگ تر از شهری مانند تهران است، بیان می کند: ای کاش دختران و پسران ما قبل از اینکه ازدواج کنند و دست به انتخاب فردی بزنند می توانستند 5 یا 6 جلسه خدمات روان درمانی دریافت کنند تا با مسائل حل نشده وارد رابطه ای نشوند.

آنچه در ادامه می خوانید مشروح گفت وگوی ایسنا با دکتر فاطمه ذاکری، زوج درمان گر، مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه عطار است؛ ایسنا: در گذشته ازدواج ها عموما سنتی و بدون شناخت طرفین از یکدیگر صورت می گرفت، در نتیجه میزان نارضایتی زوجین از یکدیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درد طلاق و درمانی که بیمه نیست

درد طلاق و درمانی که بیمه نیست