مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 11:102023-06-06اقتصادي

راهکارهای ساماندهی و کاهش التهاب بازار اجاره بهای مسکن


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساماندهی و کاهش التهاب بازار اجاره بها باید در میان مدت و بلندمدت ریشه های مختلف افزایش قیمت مسکن را کنترل کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محسن پیرهادی با اشاره به افزایش نرخ اجاره بها، گفت: مسکن طی 17 سال به یکی از محبوب ترین دارایی های مردم کشور بدل شده است.

علی رغم سرکوب نرخ تورم در دیگر بازارها از طریق واردات، دولت ها در بازار مسکن امکان سرکوب قیمت آن را از طریق واردات نداشته و دیگر قوانین تنظیمی و کنترلی این حوزه از جمله قوانین مالیاتی هم کارآمد و مؤثر نبوده اند.

نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ادامه داد: نکته حائز اهمیت در بررسی های انجام شده این است که در بلندمدت رشد قیمت اجاره در بیشتر استان ها کمتر از افزایش قیمت ملک است.

در برخی از مراکز استان ها همچون یاسوج، بیرجند و خرم آباد رشد اجاره بها بیشتر از رشد قیمت ملک بوده که این بدان معناست که در شهرهای کوچک با مشکل عرضه املاک استیجاری مواجه ایم.

وی با تاکید بر اینکه کنترل قیمت مسکن و چاره اندیشی برای رشد صعودی آن ضرورتی غیر قابل اغماض است، افزود: یکی از مواردی که برای کنترل و قانونمند شدن بحث اجاره بها در سالهای اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته، قیمت گذاری بر میزان افزایش سالانه اجاره بها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای ساماندهی و کاهش التهاب بازار اجاره بهای مسکن

راهکارهای ساماندهی و کاهش التهاب بازار اجاره بهای مسکن