مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 20:302023-06-11اقتصادي

الگوی کشت بر اساس میزان آب تخصیص یافته اجرا می شود


رییس جهاد کشاورزی خوزستان خواستار کشت محصولات کم آب بر شد و گفت: الگوی کشت بر اساس میزان آب تخصیص یافته اجرا خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید رحمت الله پریچهر ظهر امروز یکشنبه در نشست هم اندیشی و آگاهی بخشی کشاورزان، نخبگان و بزرگان عشایر حوضه آبریز کرخه بیان کرد: امروز با توجه به محدودیت منابع آبی در حوضه آبریز سد کرخه موضوع سازگاری با این مقوله مهم مطرح است.

وی با بیان اینکه برای سازگاری با کم آبی راه حل های فراوانی وجود دارد، اظهار کرد: ما باید بهترین و کم هزینه ترین راه حل را که منافع اکثریت کشاورزان تأمین می کند، انتخاب کنیم.

پریچهر افزود: طبق بررسی های انجام شده آیتم هایی برای الگوی کشت تعیین شده که از مهمترین آنها می توان به بحث منابع آبی و خاکی، نیاز و شرایط اقلیمی و مباحث اقتصادی به عنوان شاه بیت تمام فعالیت ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 160 هزار هکتار از اراضی حوضه کرخه کشت شد، گفت: امروز بررسی ها نشان می دهد در آستانه کشت تابستانه باید به سمت کشت محصولاتی سوق پیدا کنیم که علاوه بر تأمین نیاز کشور و سابقه کشت در منطقه، کم آب بر و اقتصادی باشند.

پریچهر به تأمین آب مورد نیاز برای دام های سنگین و گاو میش ها و حفظ هورالعظیم به عنوان یک مقوله زیست محیطی و امانت نسل های آینده اشاره کرد و افزود: الگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی کشت بر اساس میزان آب تخصیص یافته اجرا می شود

الگوی کشت بر اساس میزان آب تخصیص یافته اجرا می شود