مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 13:452023-06-21بين الملل

سوئد: ترکیه باید با درخواست پیوستن ما به ناتو موافقت کند


وزیر خارجه سوئد ضمن تاکید بر عمل نمودن کشورش به توافقات با آنکارا، گفت که وقت آن رسیده تا پارلمان ترکیه روند تایید درخواست عضویت استکهلم در ناتو را شروع کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با گذشت بیش از 13 ماه از ارائه درخواست سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای عضویت، استکهلم بار دیگر از ترکیه خواست که دست از مخالفت با این درخواست بردارد.

توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد ضمن تاکید بر عمل نمودن کشورش به توافقات با آنکارا، گفت که وقت آن رسیده تا پارلمان ترکیه روند تایید درخواست عضویت استکهلم در ناتو را شروع کند.

در تاریخ 18 می سال 2022 بود که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و آغاز جنگ اوکراین، دولت های سوئد و فنلاند رویکرد عدم تعهد نظامی خود در قبال ناتو را تغییر داده و خواستار عضویت در این ائتلاف نظامی شدند.

بیلستروم امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری رویترز توضیح داد: ما باور داریم که آنچه از ما انتظار می رفت را انجام داده ایم، اکنون زمان آن رسیده که پارلمان ترکیه روند تصویب [درخواست عضویت سوئد در ناتو] را آغاز کند .

فنلاند در ماه آوریل به ناتو ملحق شد اما دولت ترکیه به دلیل نگرانی های امنیتی همچنان مانع عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوئد: ترکیه باید با درخواست پیوستن ما به ناتو موافقت کند

سوئد: ترکیه باید با درخواست پیوستن ما به ناتو موافقت کند