مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 16:502023-06-02سياسي

دیدار و گفت وگوی امیرعبداللهیان و لاوروف در کیپ تاون


دیدار و گفت وگوی امیرعبداللهیان و لاوروف در کیپ تاون - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای گروه بریکس و دوستان بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی حضور دارد امروز (جمعه) 12 خرداد ماه در حاشیه این نشست با سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

دو وزیر خارجه درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به گفت وگو پرداختند.

امیرعبداللهیان پیش از این نیز با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در حاشیه این نشست دیدار و گفت وگو کرده بود.

نشست وزرای خارجه کشورهای دوست بریکس امروز در کیپ تاون برگزار شد و حسین امیرعبداللهیان در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت.

 وزیر امور خارجه با اعلام برگزاری کنفرانسی با همکاری سفارتخانه های کشورهای عضو بریکس در تهران، گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار دیگر کشورهای همسو و علاقه مند می تواند شریکی مطمئن برای بریکس در آینده باشد.

 (جزییات بیشتر) حسین امیرعبداللهیان پیش از عزیمت به کیپ تاون برای شرکت در نشست بریکس در توییتی نوشته بود: بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت دنیا است که حدود یک پنجم از اقتصاد جهان را نمایندگی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار و گفت وگوی امیرعبداللهیان و لاوروف در کیپ تاون

دیدار و گفت وگوی امیرعبداللهیان و لاوروف در کیپ تاون