مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 14:202023-06-20اقتصادي

بنزین پالایشگاه های کوچک به امارات و عراق صادر می شوند


بنزی پالایشگاه های کوچک ایران اکنون به عراق و امارات صادر می شود و افغانستان بنزین به مراتب با کیفیت پایین تر را از ازبکستان وارد می کنند.

- حمید حسینی عضو هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سال های گذشته سه نوع بنزین صادراتی داشتیم، گفت: سال های قبل سه نوع بنزین به افغانستان صادر می شد؛ بنزین معمول پالایشگاه های کشور که دارای استانداردهایی است که به عنوان بنزین پالایشگاهی شناخته می شود، دیگر محصولی است که پترو پالایشگاه ها تولید می کنند که بنزین با اکتان بالاتر است که از آن با عنوان بنزین پیرولیز یاد می شود.

وی ادامه داد: این محصول مستقیماً قابل مصرف نیست و می تواند با فرآورده هایی مانند نفتا ترکیب شود و به عنوان بنزین از آن حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز استفاده می کنند.

به گفته حسینی این محصول به عنوان مکمل مورد استفاده قرار می گیرد و حالت افزایش دهنده اکتان بنزین را دارد که در اقلیم کردستان آن را خریداری می کنند و به عنوان مکمل از آن در کشورهای دبی، عراق و افغانستان برای تولید بنزین استفاده می کنند.

وی توضیح داد: نوع سوم هم بنزینی است که از پترو پالایشگاه ها تولید می شود که استانداردی نزدیک به یورو 3 دارد و به آن هیدروکربن سبک گفته می شود اکنون با توجه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنزین پالایشگاه های کوچک به امارات و عراق صادر می شوند

بنزین پالایشگاه های کوچک به امارات و عراق صادر می شوند