مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 12:552023-06-05دانش

مشاهده تنفس میان اتم ها!


دانشمندان در کشفی که می تواند به روش جدیدی از محاسبات کوانتومی منجر شود، برای نخستین بار موفق به تشخیص تنفس بین اتم ها شده اند.

- دانشمندان در کشفی که می تواند به روش جدیدی از محاسبات کوانتومی منجر شود، برای نخستین بار موفق به تشخیص تنفس بین اتم ها شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، پژوهشگران دانشگاه واشنگتن ارتعاش مکانیکی بین دو لایه اتم (نفس های اتم ها) را با مشاهده نوع نوری که آن اتم ها در هنگام تحریک توسط لیزر ساطع می شود، شناسایی کرده اند.

این پیشرفت جدید می تواند به روش جدیدی برای محاسبات کوانتومی منجر شود.

در واقع، پژوهشگران دستگاهی را مهندسی کرده اند که می تواند به عنوان نوع جدیدی از آجرهای ساختمانی برای فناوری های کوانتومی عمل کند.

مو لی، نویسنده ارشد این پژوهش و استاد مهندسی برق و رایانه و فیزیک در دانشگاه واشنگتن می گوید: این یک سکوی جدید در مقیاس اتمی است که از آنچه جامعه علمی آن را اپتومکانیک (مکانیک نوری) می نامد، استفاده می کند که در آن نور و حرکات مکانیکی ذاتاً با هم جفت می شوند.

وی افزود: این نوع جدیدی از اثر کوانتومی درگیر را ارائه می دهد که می تواند برای کنترل فوتون های منفرد در مدارهای نوری یکپارچه برای بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده تنفس میان اتم ها!

مشاهده تنفس میان اتم ها!