مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 11:502023-06-02بين الملل

فشار ارتش برای پایان دادن به حیات سیاسی عمران خان


عمران خان که دستگیر شدنش در ماه جاری میلادی باعث به راه افتادن ناآرامی و اعتراضات در سراسر پاکستان شد، حالا پس از کناره گیری چند حامی و دستیار کلیدی خود و حزبش تحت فشارهای ارتش پاکستان منزوی تر از هر زمان شده و به نظر می رسد حزب او که زمانی توقف ناپذیر .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درخصوص وضعیت فعلی عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان که چندی پیش از سوی مقام های این کشور به اتهام فساد دستگیر شد، نوشت: نخست وزیر سابق 70 ساله پاکستان که حدود یک سال پیش توسط پارلمان این کشور سرنگون شد همچنان ظاهرا به چالش طلبی خود ادامه می دهد.

او روز جمعه گفت، ارتش قدرتمند پاکستان در حال تبدیل شدن به یک نهاد فاشیست که دست به اجرای یک حکومت نظامی اعلام نشده زده، است.

او همچنین تقاضا کرد دادگاه های پاکستان برای متوقف کردن سرکوبگری این ارتش مداخله کنند.

با این حال در عرض کمتر از یک هفته گذشته، حزب تحریک انصاف پاکستان (حزبی که زمانی قدرت زیادی داشت و این ستاره سابق ورزش کریکت را در سال 2018 بر مبنای یک دستور کار ضد فساد به قدرت رسانده و جمعیت زیادی را به تجمعات در حمایت از بازگشت او کشانده و سپس حزب حاکم را در یک رقابت انتخاباتی استانی مهم شکست داد) به ناگهان دچار توقف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار ارتش برای پایان دادن به حیات سیاسی عمران خان

فشار ارتش برای پایان دادن به حیات سیاسی عمران خان